verze pro tisk

Dojezdové pneumatiky

6. únor 2012

Při jízdě v automobilu se čas od času stane, že nevydrží pneumatika. V momentě, kdy pneumatika ztratí tlak, nebo má jiný defekt, je potřeba co nejrychleji ji vyměnit. Využít lze přitom takzvané dojezdové pneumatiky, které někdy nesou označení Runflat. Dojezdové pneumatiky jsou někdy používány místo klasického rezervního kola.

Reklama

Vyztužená bočnice umožní dojezd i při zcela prázdné pneu

Runflat pneumatiky mají vyztužené bočnice. Díky tomu se i při ztrátě tlaku pneumatika zcela nezničí a je možné s ní dojet k servisu. Zatímco po několika kilometrech jízdy na klasické pneumatice se tato pneu zcela poničí, Runflat pneumatika se udrží na ráfku kola i tehdy, je-li zcela prázdná. Díky vyztužené bočnici běžně vydrží i tisíc kilometrů jízdy.

Vlastnosti Runflatů

Při používání Runflat pneumatiky je potřeba mít na mysli, že při jízdě bude mít řidič pocit tvrdší jízdy. Je to dáno právě konstrukcí a vlastnostmi této speciální pneumatiky. Runflatová pneumatiky jsou oproti běžné pneumatice těžší a mají větší valivý odpor, což zvyšuje celkovou spotřebu paliva. Nespornou nevýhodou Runflatů je také vyšší pořizovací cena.

Runflatové pneumatiky dnes vyrábí většina známých automobilek, každá má pro tento druh pneu jiné označení:

RFT Bridgestone - run flat tyre

ZP Michelin - zero pressure

SSR Continental - self supporting runflat

DSST Dunlop - dunlop self supporting technology

ROF Goodyear - run on flat

R/F Pirelli

Reklama

[Nahoru ↑]


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!