verze pro tisk

Poškození pneumatik

7. únor 2012

Každá pneumatika se časem opotřebuje a je nutné ji nahradit za zcela novou. V určitých případech však dochází i k poškození pneumatiky, která by jinak měla svému majiteli ještě dlouho sloužit. Často je poškození pneumatik způsobeno tím, že je podhuštěná či naopak přehuštěná. O tom, jaký má být správný tlak, již píšeme v jiném článku, nyní se krátce podívejme na to, co může špatný tlak způsobit.

Reklama

Poškození vlivem špatného tlaku pneu

Mezi vůbec nejčastější závadu, která je způsobena špatným tlakem pneumatiky, patří ojeté okraje běhounu, tedy vnější vrstvy pneumatiky. Tento jev se vyskytne v případě, že je pneumatika dlouhodobě podhuštěná. V případě, že máme v pneumatice naopak příliš vysoký tlak, dochází k ojetí střední vrstvy pneumatiky, pneumatika totiž získá balónovitý tvar a střední část je tak nejvíce zatěžována.

I špatná geometrie vozu může pneu poničit

Velký vliv na poškození a deformaci pneumatiky má také špatně seřízená geometrie. Častým důsledkem neseřízené geometrie je pak ojetina na jednom z krajů běhounu. Dalším důvodem, který může vést k rychlejšímu opotřebení jedné ze stran pneumatiky, je dále časté brzdění či provádění smyků. Poškození pneumatiky na některém místě může být také signalizací, že v automobilu nefungují zcela správně tlumiče.

Čtěte také:

Nosnostní index pneu

Rýhy a drážky způsobené prokluzováním

Automobil, respektive pneumatiky, jsou velmi namáhané zejména v zimních měsících, kdy dochází k prokluzování a hrabání kola. To má na kvalitu a životnost pneumatiky velmi zásadní vliv, na takto namáhané pneumatice se mohou postupně objevit různé rýhy a drážky, které pak zabraňují jejímu správnému fungování.

Při shledání vážnějšího poškození pneumatiky je potřeba zajet do servisu, případně pak pneumatiku co nejrychleji vyměnit.

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!